Pagina's

dinsdag 23 februari 2010

Midwintermarathon 2010

Om 07:00 had ik de wekker gezet. Alleen was ik voor die tijd al wakker. Toch de wedstrijdspanning. Gelijk onder de douche en daarna hardlooppakkie aantrekken. Aangekomen beneden bakkie zetten en brinta maken. Toch niet teveel vezels eten dacht ik op dat moment nog. Na het ontbijtje de tas verder ingepakt en vrouwlief nog ff gedag gezegd. Die lag nog lekker op een oor.


Hup de auto in en richting Kalverdijkje. Ik reed de parkeerplaats op en zag de bus al staan. Onder het afdakje van de sporthal zag ik al wat loopgroepers staan. Uiteindelijk zijn we om 08:35 vertrokken in de bus richting Apeldoorn.

De bus was gevuld met ong 30 man/vrouw. Ieders met zijn eigen afstand. 8, 18,5, 27,5 en 42,2 km. Twas weer gezellig in de bus. Typisch Praatgroep Leeuwarden.

Na ruim 1:15 uur stopte de bus voor het Orpheus theatergebouw. Ideaal, want de bus pikte ons ook hier weer op! Snel nog de gratis T-shirt opgehaald (later geruild met die van Donald, want maatje M zat me net iets te strak).
Tussen 11:00 en de start was het nog ff die ontspanning pakken in zo'n relaxstoel.

Ok en toen van start. Het plan was om 5 min/km te lopen. Dus 12 km/u wegstarten. Johnny en Mark hadden al beloofd om mij te gaan hazen. Mark moest wel, want hij had nog zo'n Powerbargel voor mij bewaard. (Of moest ik nou bij Mark blijven?) Rene was ook van de partij en uiteindelijk liepen we met z'n vieren bij elkaar. Het tempo zat er vanaf het begin al behoorlijk in, want na 10 km liepen we gemiddeld 4:50 min/km met een uitschieter van 4:29 min/km! Stiekem laat je je toch opjagen door je omgeving. De verzorging van Rene, Mark en Johnny bij de posten was ideaal. Zij brachten mij water en sportdrank. Jammer Johnny.... helaas geen bier te vinden.

Tot aan de Amersfoortseweg bleef Patricia ons ook volgen. Tot en met de Echoput was het weer bikkelen net als vorig jaar gem 5:10 min/km. Daarna was was er weer ruimte om te versnellen. Bij de splitsing 27,5/42,2 km was het afscheid nemen van 'mijn hazen'. Vanaf dat moment was het toch echt zelluf doen.

Tot op 27 km ging het nog 'aardig'. Daarna begon het klimmen weer. Hier heb ik echt moeten inleveren, lees man met de sloopkogel. Het was rustiger op de route en ik kon helaas ook bij niemand aanhaken. Ik liep een tijdje op met een duitse man, maar die moest ik na enkele km's ook laten gaan. Het was pittig omhoog. Er zat zelfs een km bij van 5:27 min. Gelukkig zag ik in de verte auto's rijden dus ik wist dat ik dichtbij de Amersfoortseweg was. Toen ik voor de tweede keer over de Amersfoortseweg liep kon ik mijn tempo weer oppakken en liep ik gemiddeld weer onder de 5 minuten.

Aangekomen op de Loolaan had ik weer zo'n warm gevoel. Finish here I come! Nog ff zwaaien naar GJ en de meute en dan je PR klokken... 3:29:32. En dat op een loodzwaar parcour. Details

1 opmerking: