Pagina's

woensdag 22 december 2010

Nike Lunar Eclipse+


LEEUWARDEN - De Lunar Eclipse+ is het laatste model in de reeks Lunar van Nike. De schoen bevat niet alleen de laatste upgrades, maar bovendien ziet hij er ook nog eens mooi uit.
Net zoals de Lunar Glide en de Lunar Elite is de Lunar Eclipse voorzien van het ‘Dynamic Support’ systeem. Dit systeem bestaat uit een Phylon tussenzool die voorzien is van een kuip over de gehele lengte. De diepte van deze kuip is aan de binnenzijde van de schoen minder dan aan de buitenzijde. Door deze kuip te vullen met superelastische Lunar Foam ontstaat een schoen die ondersteund wanneer nodig. Dit betekent dat lopers die minimaal overproneren net zo goed op de Lunar Eclipse uit de voeten kunnen als mensen die fors overproneren.
Lunar Eclipse+ Men

Lunar Eclipse+ Women


De eerste 32 km's zijn binnen op deze schoen. Ondanks dat ik een Free fan ben, loop ik ook nog wel op de Lunar Glide. Het principe van de Lunar Eclipse is hetzelfde. Er zitten nog wel grote verschillen in de opbouw. Anders gezegd is hij net iets beter als zijn broertje Glide. Gelukkig hoef je dit technisch verhaal niet te snappen om te voelen dat dit een heerlijke schoen is. Veel demping, goede steun en een mooie afwerking. Ik vond hem zelfs lichter aanvoelen als de Lunar Glide.

Ik denk dat ik nog wel vaker deze schoenen ga aantrekken. Ze zitten gewoon lekker. Hieronder een filmpje waarin wordt uitgelegd hoe de Lunar Eclipse+ werkt. Laat mij maar lekker lopen.

6 opmerkingen:

  1. Mooi schoentje. De Glides blijven mijn favo, maar onlangs daar ook nog een paar Swifts aangeschaft.
    Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie schoen. Zal hem op mijn verlanglijst zetten. Fijne feestdagen en succes met je challenge volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Loop heel erg lekker op de glides,en dat hou ik voorlopig maar zo.Maar wie weet in de toekomst eens proberen.....gewoon omdat het kan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Ritchie, ik loop nu op de Pegasus van Nike, maar wat is de voorloper van deze schoen (vwb ondersteuning en demping etc) Is dat de Glide en daarvoor de Swift (vlgs Houttuin)? En hoe past de Eclipse hierin?
    Kan wel een paar erbij gebruiken maar kan dr niet uitkomen welke ik zou kunnen hebben...
    Maw: omgekeerd zou ik het volgende kunnen vragen: wat is de volgorde van zo natuurlijk mogelijk lopen als je begint bij de Free, wat komt daarna voor model (iets "stugger" zeg maar) en wat daar weer na...
    Snap je het nog?

    BeantwoordenVerwijderen