Pagina's

zondag 12 september 2010

Lopen voor een goed doel

Na de BMUT had ik RUN Winschoten op het oog om daar te debuteren op de 100 km. Het werd echter een ander verhaal. 'Nieuwe uitdaging, Ritch??' Aldus de vrouw van onze trainer, die een leuke post deed op het gastenboek van Loopgroep Leeuwarden. Ik ruilde Winschoten in voor de Millenniumloop. Omdat de gedachte erachter mij enorm aansprak.

Totaalopbrengst Loopgroep Leeuwarden


Om een lang verhaal kort te maken: 102 km + geld inzamelen voor The Hunger Project = Millenniumloop. Easy toch? Maar niet als meer als de helft van de tijd bijna het weiland wordt ingewaaid, omdat iemand het raam open heeft laten staan. Ik heb geen verstand van windkracht en windstoten enzo, maar ik wist wel dat het vet irritant en vermoeiend was.

Samen met mijn sidekick

Om 07:00 klonk het startschot voor 33 estafetteteams en 2 ultralopers. Allemaal klaar om de 102 Friese kilometers te bedwingen. Het ging tot 50 km volgens schema. Ik klokte een doorkomst van 4:41 uur. Daarna ging het allemaal wat minder. Het gemis van een overleden familielid nog geen twee weken terug deed mijn motivatie verdwijnen. Ik had er geen zin meer in. Toch bleef ik doorlopen. Misschien omdat iemand dat riep van boven? Het goede doel?
Het is vreemd. Geest en lichaam moeten in balans zijn voor zo'n tocht van 102 km. Vaak is het lichaam op en komt het aan op doorzettingsvermogen. Bij mij was het lichaam nog 'fris' maar wilde de geest niet meer. Ik passeerde 100ste km in 10:59 uur.

Wcup by Hero
Onderweg at ik mijn vaste sportvoeding van Wcup. Ik had ze verdeeld over zakjes van 10 km. Zo was het makkelijk te onthouden wat ik per 10 km binnen moest krijgen. Hero van Running Center Leeuwarden heeft bij de Wcup fabrikant in Belgiƫ een goed woordje voor mij gedaan. Hierdoor werd ik verrast met een tas met sportvoeding voor 105 km. Goed bezig die Hero!








Tijdens de tweede editie van de Millenniumloop is er door alle deelnemers en medewerkers een bedrag bij elkaar gehaald van dik € 45.000,- Door door de Robertson Foundation en Wilde Ganzen loopt dit bedrag op tot maar liefst: € 153.000,- en het loopt nog steeds op!

Samen met mijn vrouw




16 opmerkingen:

  1. Een fantastische prestatie Rich. Wat ben ik blij je te hebben leren kennen bij de BMUT. Ook het bedrag dat jullie bijeen liepen is formidabel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeau and respect! Sorry to hear about your loss...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het toch maar weer even gedaan.
    De ene keer gaat het wat makkelijker dan de andere keer .
    Maar ik weet, jij hebt karakter man.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedere Nederland kan zich inzetten voor het goede doel via bijvoorbeeld http://www.geefsamen.nl. Je kunt kiezen uit 2.000 goede doelen en je krijgt een eigen geefpagina met donatiemogelijkheden waaronder iDEAL CreditCard etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Diep respect Ritchie. Wat een kilometers heb je weer gelopen voor het goede doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Top gedaan en een mooi doel en top tijden.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sprakeloos!! Geweldige prestatie Ritchie. Ik ben diep onder de indruk. Kanjer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Respect voor je prestatie, je karakter en voor het goede doel. Mooie opbrengst. Gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Diep respect voor je prestatie! En wat ben je geweldig bezig geweest voor goede doel! Hulde!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat met deze geweldige prestatie !! Was erg mooi je zaterdag ff telefonisch te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. diepe buiging voor deze prestatie... en ook om te kiezen voor deze loop ipv van Winschoten.. verslag op twitter was ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Ritchie, allereerst van harte gefeliciteerd met deze prestatie! En met het geweldige bedrag dat je bijeengebracht hebt voor het goede doel. Wat ben jij gegroeid dit jaar als loper man! Hoe je daadwerkelijk doet wat je droom is.... Ik ben er trots op dat wij zo'n gedreven vent binnen onze loopgroep mogen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beetje laat met m'n reactie maar ik zit nog bij te komen.Vanuit Winschoten je verrichtingen gevolgd en ik sta perplex.Wat een mega goede prestatie,geweldig van harte gefeliciteerd en dat voor het goede doel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een wat late reactie Ritchie maar wat en super prestatie!
    You did it, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn reactie is "nog iets later", maar wel heel erg gemeend: SUPER prestatie man, en zeker mentaal natuurlijk, want je moet toch ontzettend lang doorgaan.
    Dus: diep respect!

    BeantwoordenVerwijderen