Pagina's

dinsdag 5 oktober 2010

Met het oog op de toekomst

LEEUWARDEN - Na een toch wel succesvolle debuut op de 102 km, wordt het wel weer tijd om de draad enigszins op te pakken. Een lastige periode in de privésfeer door het overlijden van een dierbaar familielid doet de motivatie verdwijnen. Het 102 km lang avontuur doet je veel leren over de balans tussen lichaam en geest. Een basis voor verdere ultra-ambities is gelegd en het pionieren gaat verder.

Ik geef mijzelf de tijd tot eind van het jaar en dan moet het eea al opgestart zijn. Misschien weer een PR lopen tijdens de Midwintermarathon in februari 2011? Trainen met een persoonlijke coach? Meer op de voeding letten? Genoeg ideeën. Maar moeten ze wel omgezet worden in doelen. Einde freewheelen dus.

2010 wordt nog niet afgesloten. Een rondje van 42,2 km staat nog op het menu om Mokum onveilig te maken. Geen specifiek doel dit keer en maar meer iets om een vinkje te zetten in het vakje wat al een tijdje openstaat. Rennen in 020. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of de route door de binnenstad gaat. 16 oktober parkeer ik mijn auto bij familie in 020 en een dag later doe ik een linkup maken met mijn loopgroepvrienden van 058 en maken we er een leuke middag van.

De Terschelling Marathon, beter bekend als de Berenloop, gaat plaatsmaken voor een ander loopavontuur. Een revanche, rematch, 'round two', etc. Een niet-goed-is-opnieuw instelling en een overdosis zelfvertrouwen moet mijn persoonlijke klapper gaan worden voor 2010. Dan ben ik in december wel verzadigd, denk ik. Misschien nog een pepernotenloop om het af te leren en dan klaar maken voor een snelle ronde op Texel.

11 opmerkingen:

  1. Leuk !! Ik ben er bij in A'dam als supporter/fotograaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Planning is ook wel zo fijn en de ultra's gaan je zeker bevallen.
    020 zal mooi gaan en genieten.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amsterdam, binnenstad, forget it. Olympisch Stadion is wat je krijgt, en daarnaast de Amstel en buitenwijken. Neemt niet weg dattet wel lekker doorloopt......ga je zien, maar niet op de hele

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes in Amsterdam. Ik heb de hele moeten omzetten naar een halve i.v.m. een zware griep.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Plannen dus...2010/2011 Geniet in ieder geval van je ronje Amsterdam (en na afloop met de vrienden)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. soms is even niets ook wel ok.
    de motivatie komt vanzelf weer...
    na een mooie 104 is rust ook prima zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Ritchie,

    als je op zoek bent naar ene personal trainer vwb (loop-)training, ik ben helemaal weg van deze man....

    http://www.loopmetjoop.nl/running_template.php

    Hij heeft meer dan 30 jaar loopervaring en is vreselijk gemotiveerd. Lopen was zijn hobby naast zijn werk als postbeambte bij TNT, inmiddels heeft hij zich laten omscholen tot sportmasseur en heeft hij een eigen praktijk voor sportmassage. Verder geeft hij (fitness-)trainingen bij fysiotherapieparktijk Spectrum en begeleid hij enkele loopgroepjes. Op dit moment is hij volgens mij voornamelijk bezig met beginnende lopers, maar hij zou het ook een uitdaging vinden om met super-gevorderde lopers te werken.
    Hoe hij tegenover ultralopers staat weet ik niet, geloof dat hij zelf ooit wel marathons heeft gelopen maar op dit moment meer van het korte werk is. Verder weet hij ook veel af van herstel, voeding en eetgewoontes.
    Deze man is heel plezierig in de omgang en oprecht in je geinteresseerd als je met/bij hem traint. Vooral op het mentale vlak kan hij ontzettend goed mensen motiveren. Voor verdere referenties zou je ook Martha en Atte kunnen vragen, wij alle drie trainen op maandagavond met hem bij Spectrum voor krachttraining voor lopers.
    Als je op zijn site het kopje Lopend Nieuws bekijkt vind je ook een noemer met Bewegingsadviseur. Op de site staat ook hoe je met deze man in contact kan komen. Misschien is het ns de moeite waard om met deze man in contact te treden.

    Zie je zondag de 17de in A'dam....
    Groetjes, Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes alvast in 020 next week, en veel leut natuurlijk!
    En rust om allerlei zaken even op een rijtje te zetten, de motivatie komt vanzelf dan weer terug!
    groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie plannen, ga je vast wel ergens zien. Veel plezier met plannen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. uiteraard heeft het overlijden van een dierbaar iemand zijn weerslag op jezelf en je motivatie..
    mooie plannen maken is altijd leuk... beginnen in 020 .. tot zondag

    BeantwoordenVerwijderen