Pagina's

dinsdag 26 oktober 2010

I love my boss

HAVELTE - Hoe vaak komt het voor dat je tijdens je werktijd mag sporten? Ik hoor ze al roepen: "Wat??? Dat doe je maar lekker tijdens je lunch of in je eigen tijd!" Ik mag het wel! Ik denk dat wij militairen dan een van de weinigen zijn die van geluk mogen spreken.
En wat is er dan nog mooier om betaald te rennen in het mooie Drenthe? Minimaal drie keer per week leef ik me uit op de heidevlaktes en bospaden in het Haveltese landschap. Dat zijn toch weer drie trainingsdagen van het schema. Wat heb ik dan te klagen? Nou alleen dat ik vaker mijn gele Nike Free's moet onderhouden om het modder van het Drentse landschap van mijn wafelachtige zool en bovenwerk te borstelen. Daarom zit ik met ongeduld op mijn Nike Free Run+ te wachten. Dit keer zwart, want dan lijken ze ook niet zo snel 'vies' in deze natte periode.

De dagen worden korter. Aankomend weekend gaat de klok een uur eerder terug. Dus dan kan ik nog ff langer blijven liggen voor mijn laatste lang(st)e duurloop. Het mooie van de vier jaargetijden is, is dat je altijd ergens naar toe kan leven. "Poeh, wat is het heet. Is het al winter?" en "Brrr, laat het maar gauw zomer worden". Gelukkig heb ik goed vergelijkingsmateriaal van omgaan met extreme weersomstandigheden. Want het zeiknatte Kielder Forrest in Engeland, koudweeroefeningen in Noorwegen en verschrikkelijke hete uitzendingen naar Afghanistan waar het kwik boven de 50 graden uitstijgt is goed voor je relativeringsvermogen. Kom maar op met de herfst!





7 opmerkingen: