Pagina's

zondag 17 juli 2011

Mid'zomer'marathon... MY ASS!

DIEVER - Eerst sta ik al in het verkeerde vak. Pfff. Lekker voorbereid. Een plan heb ik ook niet. Ik roep tegen Dirk en Ahmad dat ik 3:30 wil gaan lopen... Tuurlijk! Goed plan! (ik heb niet eens fatsoenlijk getraind om snel te lopen)
PANG!! Ik zie Martin Ketellapper als een idioot wegsperen. Whaaa!!! Daar gaan we...


Links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts.... Pfff gaat dit niet TE HARD?! Links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts... KLOTEREGEN! Links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts.... Ohja... Gelletje....

Volgende tien km. Links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links... ALLES IS ZEIKNAT!!! WHAAAA.... Rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts.... Gaatieweer... Gelletje.

Kilometer twintig tot dertig gaat niet anders als voorgaande km's. Links, rechts, links, rechts, links, rechts links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts..... Tempo zakt onder de 4'50..... Links, rechts, links, rechts, Inmiddels ben ik veranderd in een zandmannetje door al dat geregen en plassen stampen... Links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts..... Gelletje maar weer.

De laatste tien km. Links, rechts, links, rechts, DOORLOPEN!!!, links, rechts, links, rechts, Dit vind ik niet meer leuk... Links, rechts, links, rechts, Ik hoor achter me iemand inlopen... Ik voel me opgejaagd en kijk achterom.. Andy!! Links, rechts, links, rechts.... 'Wil je onder de 3:30?!' Roept Andy. 'Ik zie het wel', roep ik terug. Andy gaat mij voorbij en ik snap de boodschap. Vastbijten! Links, rechts links, rechts, links, rechts. Ik loop in het rode! Links, rechts, links, rechts. WHAAA!!! Dit gaat hard! Dit ga ik morgen voelen... Links, rechts, etc.... We zien de finish en ik knal alles eruit...

Verbaast finish ik in 3:21:27... Een PR verbetering van acht minuten! Mooi plan, hoor... Pffff.. Anyway, Andy, SUPERBEDANKT dat je me de laatste km's heb gehaast! Anders had ik zeker wel wat minuten verloren die laatste ronde =D

12 opmerkingen:

  1. Woohoooooo PR!!! Goed gedaan :)gellukkig na de links en rechts een PR :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed gelopen! Ik mis in je verhaal alleen de werkelijke afstand... Het parcours was namelijk te kort. Zo was de 30,0km ongeveer 29,3km.

    Verder leuk je even gesproken te hebben. En ik wens je heel veel succes en plezier met hardlopen.

    Groet, Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Man, dit leest als een gedicht van Johnny van Doorn. Geniaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig verslag. Erg leuk om te lezen. Alles komt over hoe je het ervaren hebt. En, gefeliciteerd met je PR. Grote klasse!!!!

    Greetz,
    Donald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je PR! Er volgen er nog wel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie log! En way to go Andy. Dat zijn de betere hazen. Je hebt je PR verpulverd. Pet. Diep. Af.

    Weet je, mijn pa liep marathons. En toen hij ze liep, was ik te jong om me te realiseren hoe goed hij was. Vind ik achteraf wel zonde. Hij was een beetje de infinite runner van de jaren '80. Vind ik dan he. Zonder GPS moest hij rondjes uitstippelen met hectometerpaaltjes en zo. En zijn pr op de marathon is 2'54". Hij startte pas met lopen na zijn 30ste.

    Ik ga voor London 2013

    Onder de noemer: Looppassie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje zeg!, hoe doe je dat op zo.n parvour..ONWIJS en natuurlijk gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super prestatie!
    en dat moet dus nog sneller op een normaal wegparcours, >> 3:15...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leest wel makkelijk weg dit blogje ;-)... einde van het verhaal is mooi.. van harte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beetje dolgedraaid, weinig inspiratie om te schrijven. Ik zat te wachten op links, links, links, PATS! plat op je bek, hahaha. Mooie PR Ritchie, gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super mooie prestatie -8 min dat is niet zuidig.. wat zit er allemaal nog meer in jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En toch zijn er mensen die beweren dat je door ultralopen langzaam word! WHAAA. PRoficiat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen