Pagina's

donderdag 15 april 2010

Blessure update 2.0 versus de Condensloop

Het is nu alweer 2,5 week geleden sinds de BMUT. Whaaa, wat gaat dat snel. Behalve als je een blessure hebt en je zit zo maar 2,5 week 'stil'. Nou ik loop alweer hoor! Vorige week dinsdag voor het eerst weer getraind bij de loopgroep. Toen werden we na een warming-up gelijk getrakteerd op een testloop! 1000 m, vervolgens 3000 m en daarna als toetje nog een keer 1000m en dat allemaal op allejezustempo! Nou dan is het natuurlijk weer veel te moeilijk om je in te houden. De eerste 1000m ging in 4:40 min. de 3000m in 14:20 min en de laatste 1000m in 3:40 min. Hmm, dat laatste was niet zo slim, want de enkel werd alweer een beetje gevoelig. Zeker toen ik thuis kwam. Dus hoppakee coolpack erop en ff masseren. De volgende dag was het alweer ok. De rest van de week heb ik niet meer gelopen.


10 april was  de Condensloop in Leeuwarden. Deze heb ik dus moeten missen. Vorig jaar heb ik dit evenement ook al moeten missen. Waarschijnlijk volgend jaar mijn debuut, haha. De te lopen afstanden waren 5 km, 10 km en een halve marathon. Voor het eerst ben ik wezen supporten! Maak je ook eens een wedstrijd mee van de andere kant. Er was weer een groot opkomst van de loopgroep. De meesten deden de 10k en een enkele de 5 en de halve. Pieter had me al een sms gestuurd of ik ook meedeed. Maar ik zou gaan kijken. Bij de start kwam ik al wat loopgroepers tegen. En omdat ik zo'n leuk mandje op het stuur heb zitten (overigens was dit de fiets van mijn vrouw), werd ik gelijk gepromoveerd tot verzorger! Dus de laatste jasjes en trainingsbroeken verdwenen dus in dat mandje.

Onderweg al fietsend diverse loopgroepers aangemoedigd op de 10 km. Bij de finish oa loopgroeper Patricia Zweers gefeliciteerd met haar 1e prijs op de 10k met een tijd van 43:18 min! Nogmaals gefeliciteerd Patricia! Snel mijn mandje legen en toen ben ik de route weer opgefietst op zoek naar de halve marathongangers. De loopgroepers Donald (1:34:07 PR!! Gefeliciteerd) en Roelof (1:34:05) kwam ik als eerste tegen. Vervolgens Gerlof (1:48:25), Wim (1:55:37), Marjolein (1:59:41) en last but not least..... Mijn BMUT buddie, Pieter (2:05:35)! Hij liep samen met collega Elroy en samen lopen ze ook de marathon in Berlijn. Na de Condensloop weer rap naar huis, want de eerste visite was al gearriveerd bij ons thuis. Dezelfde dag vierden we ook de verjaardag van mijn vrouw Petra dus de dag was nog lang niet afgelopen.

De pijn is weg en eind deze week zit ik alweer op 80+ km. Er zit nog wel een bult op mijn scheenbeen en het is alleen gevoelig als ik er op druk. Het zal nog wel ff duren voordat ze zwelling volledig wegtrekt. Intussen goed in de gaten houden en blijven masseren.

25 april is de marathon van Enschede en deze ga ik samen met Pieter lopen. De planning is lekker lopen op een sub 4 uurschema. Een keer lekker genieten van een marathon zonder teveel druk op jezelf te leggen, zoals "Ik wil een PR lopen!!!". Nou daar is het iets te vroeg voor. Intussen is mijn persoonlijke loopkalender 2010 ook rond. Hoogtepunt zal zijn Run Winschoten in september. De maand december rust. Dan komen de feestdagen er toch aan; Sinterklaas, kerst, oud en nieuw, 3 verjaardagen incl mijn eigen verjaardag dus dat wordt toch niks.

Maar eerst... km's maken. Dat heb ik gemist de afgelopen weken.

7 opmerkingen:

  1. Mooi dat de schade van de BMUT meevalt en snel hersteld. Op z'n tijd supporteren is ook leuk.

    Lopen jullie ook nog de marathon van Leeuwarden? Als mijn herstel eindelijk wat wil vlotten, wil ik die misschien gaan lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het alweer zo goed gaat!
    En een rustige marathon lopen is toch prima? Pr is leuk, maar lekker lopen en genieten is belangrijker.
    Succes met het kilometers maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ritchie... wauw wat een jaarplanning!!! Heerlijk om 'ergens' voor te gaan!
    Heel veel succes komend loopseizoen! Ik zal je zo af en toe wel tegenkomen, alleen jij als loper en ik als supporter! Ik ga voor mijn eigen "marathon" (lees bevalling) begin september. 2011 wordt weer mijn loopjaar om op niveau terug te komen... Nu al zin in.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaat goed dus en inderdaad toch rustig aan.
    Ga je zien in Enschede en Winschoten, leuk!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je alweer loopt en dan gelijk alweer 80+km; pff knap hoor. Mooie lopen op je agenda; een aantal keren zullen we elkaar tegenkomen (Hardloop4Daagse, Veluwezoomtrail misschien, Berenloop).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi plannen kerel.Zie je zowiezo in Enschede en waarschijnlijk ook in Winschoten.Ga daar supporteren en misschien loop ik nog een stukske mee!Succes met het verdere herstel(voor zover daar sprake van is)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Ritchie,

    zie dat jij ook het hardloopvirus onder de leden hebt...hier nog één! Succes met je blessure en tot een of ander evenement (zie een aantal leuke in je loopkalender staan).

    Grtz,
    Tim (je weet wel, oud 11 Acie/parapakker)

    BeantwoordenVerwijderen