Pagina's

maandag 5 april 2010

Blessure update

Paasweekend... Het is nu precies een week geleden na BMUT. De benen waren voor mijn gevoel al na 2 dagen hersteld. Nu na een week voelt de linkervoet ook al stukken beter. De pees/spier bovenop mijn linker voet die ervoor zorgt dat je je voet en tenen naar je toe kan trekken is overbelast. Laat ik er verder maar niet dieper in de stof gaan aangezien ik geen expert ben in dat soort dingen. Door de stuikelpartij aan het einde van de 3e etappe is diezelfde voet overstrekt geraakt en dat heeft het er niet beter op gemaakt. Overigens wel opvallend dat Martine en Pieter ook soortgelijke klachten hadden. Allemaal rond de enkel en scheenbeen.


Zondag op het benefietfeest heeft Patricia mijn voet ingetapet met kinesiotape. Had er nog nooit van gehoord, maar het was ervoor om de zwelling sneller te laten afnemen. Tot woensdag heeft de tape erop gezeten en de zwelling is afgenomen. Nog niet helemaal, maar al wel veel. Woensdag na het werk had ik een afspraak bij Carmen en die heeft er nieuwe kinesiotape opgegooid. Het is nu zondag en het zit er nog steeds op. Af en toe wel een stukje afknippen, omdat de tape bij de uiteinden wel loslaat. Maar voor de rest gaat het zeer goed met de voet/enkel. Ik heb mezelf afgedwongen om twee weken volledig rust te pakken. Dat valt erg tegen. Bloed kruipt daar waar het niet gaan kan. Maar een week extra rust heeft het lichaam wel ff verdiend nodig.

Nu heb ik ook nog eens nieuwe schoenen heb gekocht die 'ingelopen' moeten worden, helpt ook niet echt mee. De Nike Lunar Trainers gapen me steeds aan zo van; "Ik wil buiten spelen!!!!". Ik wacht nog tot vrijdag of zaterdag en begin dan weer met lopen. Kan ik in de tussentijd ff nadenken over de rest van mijn loopkalender dit jaar. De Hardloop4daagse en Run Winschoten staan wel op de planning.

But first things first... Eerst herstelllen. Denk dat dat nog wel het moeilijkste is. Stilzitten. Maar op dit moment wel het verstandigst.

4 opmerkingen:

  1. Tja, geduld. Soms erg moeilijk. Maar idd nu het beste. Hoop voor je dat je snel hersteld en snel weer meerent. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verstandig om geduld op te brengen en je lichaam de welverdiende rust te gunnen.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad goed herstellen en de 4 daagse en Winschoten zijn zeker top om te doen.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen