Pagina's

zondag 28 maart 2010

Finish bij Nike EHQ

Vandaag was de laatste dag van de BMUT. De route van Alphen aan den Rijn naar Hilversum. De kanjers Martine, Léonie, Richard, John en Pieter begonnen vandaag aan hun laatste 50 km. Om na 5 lange, en zeer intensieve dagen te eindigen op de atletiekbaan bij het Nike EHQ.


Voor mij hield het gisteren na 180 km al op. Een blessure aan de enkel gooide roet in het eten. Toen ik vanochtend uit bed stapte, kon ik al snel de conclusie trekken dat meefietsen ook geen optie was. Ik was zelfs een uurtje te vroeg wakker. iPhone schakelt automatisch over naar zomertijd. En daarbovenop had ik de wekker ook nog een uur eerder gezet.

De laatste etappe heb ik dus gevolgd via Twitter. Terwijl ik mij zelf klaarmaakte voor vertrek richting Hilversum. Om 13:00 reed in weg van huis. Onderweg nog ff gestopt bij de Mac, hèhè. Iets over 15:00 'stapte' ik de auto uit voor het gebouw van Nike. Wow, wat een complex.

Binnen was het verzorgingsteam van BMUT bezig met de laatste voorbereidingen voor de finish en het benefietfeest. Er stroomden steeds meer families, vrienden en bloggers binnen. Intussen heeft Patricia mijn enkel ingetapet voor tegen de zwelling.

Ergens rond 1600 kwamen ze dan na 250 km(!) de atletiekbaan oprennen richting de finish. Ik stond net als gisteren bij de finish om de finishlint vast te houden. De tranen stonden bij Léonie en Martine op de wangen. Het was een verdiend emotioneel moment. Binnen ging het feest verder en werd er bekend gemaakt wat de uiteindelijk opbrengst is geweest wat Wilma van Wijngaarden mee kon nemen voor haar kids in Zuid-Afrika:

€ 11.000,-

Ik kijk terug naar een geweldige week. Een week van grenzen verleggen, leermomenten, bloggers ontmoeten en nog veel meer. Een week om niet meer te vergeten. Eerst maar weer herstellen van de blessure. De komende twee weken ga ik niet sporten. Dat moet ik mijzelf afdwingen om volledig te herstellen. Mijn volgende doel is 6 juni. De marathon in mijn hometown Leeuwarden, om een aanval te doen op mijn PR. De rest van het jaar laat ik nog ff open. Weet op dit moment niet waar ik de focus wil leggen. Het korte werk of de ultralopen?
Wordt vervolgd...

13 opmerkingen:

  1. Ritchie man het was een topprestatie van je. Diep respect voor jou prestatie. Ga der maar aanstaan. Succes met je herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ritchie, ik val wat in herhaling bij alle andere reakties, maar ik wil je ook bij deze zeggen; Enorm diep respect en wat een mega-prestatie!!

    Leuk ook de routes te zien die je hebt gemaakt, en met je Garmin op je blog hebt gezet. Wat een afstanden, echt ultra!

    Veel sterkte met herstellen, en ik hoop dat je voet ook weer goed opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Ritchie.
    We kenden elkaar niet, maar liepen samen in de 1e etappe. Heb grote bewondering voor je prestatie in de BMUT, jammer van die blessure. Hopelijk herstel je daar weer voorspoedig van.
    Groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liesbeth ten Hoeve29 maart 2010 om 22:49

    Hoi Ritchie,

    Ik heb gister ook het een en ander gehoord van Geertjan. Jij bent wel de Allergrootste BIKKEL VAN DE LOOPGROEP! En wat een megabedrag hebben jullie bij elkaar gelopen zeg, Prachtig!

    Van harte en ik wens je een supergoed herstel.
    Kom (na 2 weken) maar snel weer bij de Loopgroep. (straks kopen ze je weg, dat gaat dus mooi niet door).

    Groeten Liesbeth ten Hoeve

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liesbeth ten Hoeve29 maart 2010 om 22:50

    Hoi Ritchie,

    Ik heb gister ook het een en ander gehoord van Geertjan. Jij bent wel de Allergrootste BIKKEL VAN DE LOOPGROEP! En wat een megabedrag hebben jullie bij elkaar gelopen zeg, Prachtig!

    Van harte en ik wens je een supergoed herstel.
    Kom (na 2 weken) maar snel weer bij de Loopgroep. (straks kopen ze je weg, dat gaat dus mooi niet door).

    Groeten Liesbeth ten Hoeve

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liesbeth ten Hoeve29 maart 2010 om 22:51

    Zo, nou ja het staat er in ieder geval op.
    (ik ben van nature wat ongeduldig zie..)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ritchie
    Het was onwijs leuk je te leren kennen en samen jou en de andere een beetje rond te lopen in Nederland.
    Jammer dat je er af moest , ik had liever met jou en Pieter samen aangekomen.
    Dit was echt een onvergetelijke ervaring.
    Je bent een echte kanjer

    Richard van der Klis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ritchie, superman....180 km, ik vind je geweldig!
    Zo mooi om jullie te zien starten, te zien bij de drankposten en bij de finish van de etappes. 180 km, wat een takkeneind, jij hebt het gedaan en hoe!!! Waanzinnig goed.
    Geef je enkel de rust die hij nodig heeft, hopelijk heeft de taping van Patricia al baat.
    Ik voel nu al dat je marathon in Leeuwarden een mooi succes wordt.
    Graag tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met ongeloof wat je liep en ik zou het niet kunnen zo veel km.
    Fijn je ontmoet te hebben en de ultra is wel jouw ding heb ik in de gaten.
    Pak je herstel en snel weer beter worden en ga je zien tijdens de marathon van Leeuwarden, ik doe dan ook mee.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Ritchie,

    Dat hebbie kanp elopen heur.Ha ha ha en dat zonder stroopwafels in Hattem.RESPECT....en succes met je verder loopcarriere...geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat anders kan ik zeggen dat je een top prestatie heb neergezet. Pijnlijke ervaring om uit te stappen met een scheenbeen blessure. Nu maar hopen dat je snel herstel.
    Suc7.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ritchie, was leuk je nu in het echt te ontmoeten!! Ik vind het je het supergoed gedaan hebt!! Diep respect voor de ongelooflijke afstand die jij in die paar dagen hebt gelopen!! Nu lekker herstellen en weer lekker lopen. Tot ziens!!
    groeten
    RR

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We zijn al weer een weekje verder en hoop dat je voet 2 x dunner is als op de foto. Maar .. je hebt het super gedaan ... bijna 4 etappes van de BMUT. Sterkte met je herstel.

    BeantwoordenVerwijderen