Pagina's

zaterdag 27 maart 2010

Een pijnlijke 4e etappe in Uden

De laatste kilometer van gisteren heeft zijn tol geëist. De linkervoet was al wat gevoelig, maar de struikelpartij van gisteren deed er nog een schepje bovenop. Vanochtend voelde het nog goed aan toen ik in de auto stapte om naar Uden te rijden. De benen voelden goed na toch 150 km. Het was de voet waar ik meer zorgen om maakte.


En om het ritueel weer compleet te maken, klonk om 1030 weer het startschot. Het was de drukste etappe tot nu toe. Tsja wat moet je anders op zaterdag doen? Lopen met BMUT!! Het voelde gelijk al niet goed aan toen we de sintelbaan afliepen. Ik dacht dit gaat een heeeele lange etappe worden. Ik kon het ritme niet vinden om zo pijnloos mogelijk te lopen. Bij elke stap voelde ik pijn in mijn linkervoet. Al gauw liep ik achteraan de groep. 10 km/u was voor mij moeilijk bij te houden. Genieten was het niet van de omgeving. Ik was alleen maar met die voet bezig. 

Bij het 15 km punt begon ik erg te twijfelen of ik dit nog volhield. Pieter had ook door een ernstige blessure besloten om te stoppen. En ach ja zoals de gemiddelde militair gaat ie dus door. Nou ik heb het geweten. Daarna gelijk onverhard en ook nog eens door mul zand! De afstand werd groter en 10 km/u was niet meer haalbaar voor mij. De laatste 5 km tot het 30 km punt was een hel. Ik liep niet op mijn tandvlees, want dat is vies, maar zat daar wel ergens in de buurt. Doorgaan was geen optie meer. Dus bij het 30 km punt ben ik eruit gestapt. Een lastige beslissing maar ook niet meer als logisch.

Ik vond het ontzettend jammer dat ik de etappe niet heb kunnen uitlopen, maar aan de andere kant... Ik heb ook nog nooit 180 km gelopen in 4 dagen! Das sowieso al een PR voor mij. De basis is gelegd en misschien smaakt dit naar meer in de toekomst!

Morgen fiets ik de laatste etappe mee. Enkel doet het niet zo goed dus ik ga rechtstreeks naar Hilversum .Ik ben eraan begonnen en wil het einde ook meemaken. Ik heb het ook ontzettend naar mijn zin gehad vanaf woensdag. Leuke mensen ontmoet met allemaal een passie voor hardlopen. Heb weer een ervaring erbij en daar leer je alleen maar van. Nu ff verder met de was en daarna naar bed. Morgen de laatste dag van BMUT2010.

5 opmerkingen:

  1. Balen dat van je voet/enkel, maar vind het evengoed een topprestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer maar ook voor jou is er diep respect. Knap gedaan en succes met herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ritchie, een diepe buiging man. Wat een prestatie, ik hoop dat je blessure snel hersteld. Je kan in ieder geval trots terugkijken. Groeten van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals ik ook op de site van de Loopgroep al zei: diep, diep respect Ritchie! Wat een prestatie!! **Buigt DIEP**

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ritchie, geweldig gedaan. Diep, diep respect wat jij hebt gepresteerd.
    Hoop dat je snel weer blessurevrij bent en "live" je verhaal komt doen.

    BeantwoordenVerwijderen