Pagina's

zaterdag 20 maart 2010

Relaxen

Nu nog 4 nachten slapen en dan is het zover. Be More Ultra-Tour, here we come!! De afgelopen week stond in het teken van relatieve rust. Dinsdag stond een lichte interval/tempo-training op het programma. Een rondje op marathontempo, dan een rondje op 5k tempo en dat twee keer om vervolgens een rondje hersteltempo te pakken. En daarna weer dezelfde serie. Bij mij was het meer 4x BMUT tempo met een lichte versnelling tussendoor.
Alles was wel weer goed voor een ruime 12 km.

Donderdag en vrijdag heb ik nog met de collega's een ronde gedaan van ± 9 km per keer. Donderdag avond heb ik nog lekker een halfuurtje in de IR sauna gezeten. Beter dan zo'n traditionele sauna. In een IR sauna voelt het gewoon wat comfortabeler en is de lucht minder heet. Het rendement ligt wat hoger dan bij een gewone sauna. 

Vrijdagmiddag lekker ontspannen op de behandeltafel bij Guus om de laatste melkzuur uit mijn kuiten en hamstrings te knallen, zeg maar. Zaterdag wilde ik nog wat losfietsen, maar toen ik naar buiten keer naar het 'fantastische' weer, was ik gelijk genezen. Morgen hopelijk naar De Blauwe Golf om daar nog een paar uur te bubbelen en dan moet het wel voldoende zijn voor deze week. Er staat morgen ook nog 30 km op het programma voor de Marathon van Leeuwarden maar die slaan we ff over. 

Achteraf gezien was het rustig weekje (los van de sauna en de shiatsu behandeling) eigenlijk niezzo rustig. Stiekem toch week ± 30 km gelopen. Foei. 
Dan moet ik het maar zien als een stukje in beweging blijven haha. 

5 opmerkingen:

  1. je bent helemaal klaar voor je BMUT avontuur! (oh.. zal je ook gelijk maar ff linken op mijn blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Relaxt en toch bezig! Zie je woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend en veel plezier bij de BMut en ga je zeker zien in Leeuwarden marathon.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Richard & Patricia22 maart 2010 om 14:39

    Hey Ritchie, volgens mij ben je er wel klaar voor. De donatie is verstuurd. Succes en veel plezier. We zijn natuurlijk zeer benieuwd naar je verhaal. Richard & Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou nog 2 nachies slapen en dan mag je eindelijk door Hattem hollen.Heel veel plezier tijdens de BMUT en ik zie je Woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen