Pagina's

woensdag 10 maart 2010

Rondje Akkrum

Nog twee weken te gaan. Om toch zo voorbereid mogelijk de BMUT te lopen, zal ik toch wel rond de 120 km uit willen komen deze week. Met in ieder geval 1 lange langzame duurloop. Deze had ik gepland op de woensdag.


En toen ging de wekker... 05:00 op je vrije dag nog wel. Mijn ontbijt bestond uit twee koppen koffie en twee witte bollen met appelstroop. Voor onderweg had ik eierkoeken, Powerbarprodukten, wat muselirepen en 2l water in m'n Camelbak. Die avond ervoor ff in mijn Garmin Connect bestand gedoken om te kijken of ik nog een geschikte route had. Ik had een korte fietsroute in mijn Forerunner 305 geupload die ik had gefietst na de Marathon van Leeuwarden 2009. Deze was 47 km (ik verbaas me nog steeds over de mogelijkheden van de Forerunner 305).

Dus iets na 06:00 ging ik de deur uit. Gewapend met mij Ipod en Camelbak ging ik voorwaarts. Het was nog donker buiten en ik was getuige van mensen die naar het werk gingen. In de auto, op de (race)fiets en in de trein en andere vervoersmiddelen zeg maar. Blijft raar om te zien zo'n bobsleeachtige ligfiets op het fietspad (Vancouver is al een tijdje afgelopen). Ik had 5 eierkoeken bij me. Ik had ergens gelezen dat er een marathonloper was die ook eierkoeken eet tijdens een marathon. In ieder geval een goedkoop alternatief. Per uur twee Powerbargels wordt ook een duur geintje op een gegeven moment. Dus stopte ik bij elke 10 km om mijzelf te trakteren op een eierkoek.

Ik had ook een zakje Powerbar Ride Shots van Hero van Running Center Leeuwarden gekregen om uit te proberen. Nou dat was bij mij echt een feest, NOT. Van de tien die volgens mij in een zakje zitten, heb ik me wel in een stuk of zeven verslikt. Bij mij werken die winegum-achtige snoepjes niet. Of anders gezegd; ik kan er niet mee omgaan.Mijn Garmin had ik zo ingesteld dat ik alleen maar de route zag. Ik wilde zo min mogelijk letten op snelheid, hartslag en afstand. Lekker lopen, muziek luisteren en genieten van de omgeving. Dat was mijn doelstelling. Soms ff spieken om mij wel aan de 10 km's te houden. De rest alleen maar de digitale broodkruimels volgen op mijn Garmin.
De laatste 10 km's gingen in en ik was wel van plan om de 50 km vol te maken, dus zo gezegd zo gedaan (nou, zo gedaan?). Daarvoor moest ik nog wel wat rondjes door mijn woonwijk lopen om die 50 vol te maken, want de geuploade route was 47 km. Op 200 meter voor de voordeur gaf mijn Garmin de 50 km aan, dus kon ik gelukkig 200 meter uitwandelen. Dat was wel nodig, want de benen hadden behoorlijk wat te verduren gehad de afgelopen vijf uur.

Na 50,01 km, 5:01:31 uur en 61 iPodnummers verder hier het resultaat.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Ritchie

    Knap hoor 50 km lopen, ik ben benieuwd waar je allemaal bent lang gegaan. Succes met de ultra tour.

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb nog nooit meer dan 42,195 km gelopen, kan me maar einig voorstellen bij nog meer km's. Ik loop wel in Uden de bmut maar dan 35km

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een takke-eind.. respect!
    En jij gebruikt de 305 toch? Kun je eens iets posten hoe je dat nu precies met die route doet; invoeren en dan "de weg laten wijzen"? Ik kom er niet uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pffft idd wat een eind, even 5 uur rennen dat is meer dan een halve werkdag! Respect hoor, ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen