Pagina's

woensdag 24 maart 2010

Kick-off Be More Ultra-Tour

Uiteindelijk is het zover! Na twee weken aftellen en het gastenboek van de loopgroep steeds maar 'spammen' was dan vandaag de kick-off van de Be More Ultra-Tour. Het startpunt op de eerste dag was vanaf het huis van fam Kees in Ijsselmuiden. Het was een schitterende dag met nog mooier weer en een nog gezelligere sfeer.


07:00.....wekker.... Soms heb je van die momenten dat je totaal geen moeite hebt dat de wekker gaat. Nou vanochtend was zo'n moment. Ik was een paar keer wakker geworden vannacht. Niet van de spanning ofzo, maar omdat ik al een paar dagen last van mijn keel heb. Droge hoest tot falen dus. Tot ergernis van mijn vrouw toe. Die is namenlijk ook een 'paar' keer wakker geworden.
Maar ja, we dwalen af......
07:00.....wekker.... Naar beneden om routine op te starten. Koffie zetten, douchen, welke korte-broek-trek-ik-aan-dilemma, tas verder inpakken en ontbijten. Brandstof voor vandaag; drie witte bollen met appelstroop (in de broodtrommel) en twee koppen koffie.

Om 08:30 vertrok ik richting Ijsselmuiden. Het was drukker dan ik gewend ben. Normaal zit ik al om 05:45 in de auto doordeweeks. De rit duurde ruim een uur. Om 09:40 reed ik de straat van Kees in. Het was niet moeilijk om te vinden. Er stond namenlijk een ontzettende partytent van Herbalife voor het huis.
Binnen was het Dreamteam al gehuld in de roze rokjes. Dit rokjesfenoneem was trouwens ook het hoofdgespreksonderwerp van de dag! Alles voor een goed doel...


Volgens mij stonden we met 11 lopers aan de start, en niet te vergeten de fietsers en het ondersteuningsteam. Maar voordat we van start gingen nog snel ff een groepsfoto. En uiteindelijk om 10:30 klonk het 'startschot'. De route leidde ons door de mooie omgeving van IJsselmuiden, Kampen en Hattem. Het weer was fantastisch en en onderweg was de sfeer geweldig (dankzij de roze rokjes).

na 15 km bereikten we het eerste rustpunt. Door de gezelligheid schoten de km's voorbij. Daar maakte ik voor het eerst kennis met sportdrank van Herbalife. Hierover later meer. Na een kleine 10 min gingen we weer verder. Richting Hattem voor de tweede stop.
Onderweg was het wederom genieten van de omgeving, het weer en de flauwe grappen onderweg.

Op het 28 kmpunt, in het centrum van Hattem, was het tweede rustpunt. Hier had ik wat Herbalshake geprobeerd en dat smaakte wel naar meer. Dus hoppa, twee bekers achterover geslagen. Nadat iedereen was opgetopt liepen we weer verder. Het laatste stuk na dit rustpunt was 22 km. Tot op het 45 km punt ging het allemaal lekker. De laatste 5 km was toch weer van, pfff, steun, kreun.. Maar verder lichamelijk alles ok. En volgens mij om 1600 of ergens daar in de buurt kwamen we aan bij de finish.

De 50 km van vandaag vlogen voor mijn gevoel echt snel voorbij. Onderweg heb je lol met elkaar en geniet je van het weer en de omgeving. En zo hoort het ook. Lekker lopen voor een goed doel.
Om 17:00 na wat nakletsen stapte ik weer de auto in richting huis. Thuis lekker een ontspannend bad genomen en pizza gegeten.

Morgenvroeg niet al te laat om weer spulletjes te pakken en dingen doen in huis voordat ik vertrek richting Beverwijk voor de tweede etappe.

En nu rap naar bed. Tis al veel te laat. Wordt vervolgd.

Fotoboek 1e etappe

6 opmerkingen:

  1. Super! De eerste dag zit er op. Zet hem op vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Ritchie! Hopen dat de tweede dag net zo genieten is als de eerste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie dag !!Op naar de volgende. Zie je vanavond toch? Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Ritchie! Zet´m op!Tis mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi verslag Ritchie....super gezellig lopen was ut,al ging het af en toe iets te hard met die wind tegen.Succes en veel plezier met de etappes die je nog gaat lopen!

    BeantwoordenVerwijderen