Pagina's

zaterdag 8 mei 2010

2 voor de prijs van 1






SV FRIESLAND VIERT 30 JARIG BESTAAN MET HARDLOOPWEDSTRIJD OVER DE LANGSTE STRAAT VAN NEDERLAND
Zaterdag 8 mei is er een groot feest in Sint-Jabik. SV Friesland, winnaar van de Sportstimuleringsprijs 2010, viert dan haar 30 jarig bestaan en doet dat met een hardloopwedstrijd en feestmiddag in een grote tent bij sportcentrum de Fijfskaar in Sint-Jacobiparochie.




Nou genoeg redenen om mee te doen toch? Overigens niet helemaal vrijwillig. Deze loop stond ook in het trainingsschema voor de marathon van Leeuwarden. Met een groot gedeelte van de marathongroep van de loopgroep stonden we na nog geen half uur rijden in de partytent. Dit was tevens het inschrijfpunt. Het bestelde weer voor vandaag: droog met een matig windje, bewolkt en een graad of negen. Ik koos voor het zomertenue. Je krijgt het toch wel vanzelf warm. En als je het koud krijgt, moet je maar sneller gaan lopen, toch? De route van vandaag: Starten vanaf het dorpje Oudebildtzijl, via de langste straat van Nederland, Oude Bildtdijk, die een totale lengte heeft van 14,5 km, en twee lussen. Anders kom je immers niet op 30 km. 

Ik koos ervoor om met Dirk en Ahmad te gaan lopen. Beide snelle lopers. VEEEEL sneller als mij, maar Ahmad zei, "We gaan 13 km/u vlak lopen". Dus ik was overgehaald. Na het startschot ontstond in het begin al snel een groepje incl ons drieën, maar dat viel na een km alweer uit elkaar. Al gauw liepen we alleen met z'n drieën verder. Het tempo lag rond de 4:20. Dat was gemiddeld harder als 13 km/u. We hadden voor een groot gedeelte de wind in de rug. Ik was vooral gefocust, omdat ik wist dat ik met dit tempo vooral niet mijn energie moest verspillen. Het ging allemaal goed tot 21,1 km. Ik keek op mijn Garmin. HAHAHA loop ik hier ook nog een PR op de halve marathon! Maar na de 21 km werd het al gauw écht pittig. We kregen wind tegen en ik merkte dat mijn koolhydraten al redelijk tot zeer verbruikt waren, ondanks de gelletjes. Dirk hield me uit de wind en Ahmad hield het tempo erin. Maar na 25 km moest ik beide heren laten gaan. Mijn tempo zakte terug richting de 5 min. Ik zat behoorlijk stuk. Dát krijg je ervan als je 'te hard van stapel loopt'. De laatste 5 km  was een hel, maar gelukkig kon ik mijn 30 km klokken met een tijd van 2:17:57 uur. OPNIEUW EEN PR!! 

Terug in de feesttent was het al wat drukker met leden van SV Friesland. Ik wou nog een bakkie koffie, maar dat werd uiteindelijk een gehaktbal, broodje kaas, tomatensoep en een biertje! 
2 keer een PR gelopen vandaag. Ook dat gaat morgen wel zijn tol eisen. Dus morgenvroeg maar in een warm bad. Dat zat er vandaag helaas niet in. Want de winkels sluiten natuurlijk om 17:00...
Hier de gegevens van vandaag.

    Dirk en ik erachter op sleeptouw

8 opmerkingen:

  1. Mooi gelopen hoor.Hoop ooit nog een keer in de buurt van die tijden te komen.Ik zeg Ritchie gewoon door doen zo!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 PR's?? GEWELDIG laat die tol maar komen ;))Nu lekker nagenieten van je PR's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gelopen Ritchie!! Gefeliciteerd met je PR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW, wat een snelle tijden en een mooie PR!.
    Pak je rust en geniet ervan.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie en snelle tijden neergezet, je bent duidelijk weer goed op weg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoppaaaaaaaaaa......kan ik weer aan de bak want nu ben jij net iets sneller dan ik =P

    BeantwoordenVerwijderen