Pagina's

vrijdag 11 maart 2011

Zomertijd


LEEUWARDEN - Nog iets meer als twee weken en dan kunnen we massaal weer de klok een uurtje vooruit zetten. Typisch hollands. Eén zonnestraaltje aan de hemel en we gaan gelijk op onze vrije zaterdag alle (verwarmde) terrasjes bezetten in de binnenstad. We zijn er klaar mee. Klaar met de regen, sneeuw, vorst en al die andere onzin wat bij de winter hoort. Een Elfstedentocht kunnen we uit onze hoofd zetten. Die gaat dit jaar niet schaatsend doen, maar lopend. We liggen liever vijf minuten langer in bed dan dat we die tijd moeten besteden aan het krabben van de voorruit voordat we naar ons werk gaan. Nederland is er klaar mee. Dus ook ik.

In ons hoofd is het al waarheid. Rennen in een korte broek en t-shirt. Zonder handschoenen. Een muts heeft plaatsgemaakt voor een zonnebril, pet of zomerbuff. Maar toch moeten we nog ff geduld hebben willen we in ons zomertenue de deur uit om een stuk te gaan lopen. Het komend weekend zullen de eerste die-hard-runners er wél zo bij lopen. Voor mij iig nog niet. Zolang het nog onder de 10 graden is, trek ik nog lang spul aan. Niet dat ik zo'n koukleumer ben, maar vooral omdat ik in mijn meeste trainingen niet zo hard loop. Relatief gezien dan. Maar laten we eerlijk zijn. Wie vindt het nou niet heerlijk om de winter achter ons te laten en de zomer tegemoet te lopen?

Wat dat betreft ben ik blij dat ik in Nederland woon. Op een te warme zomerdag, wens ik dat het winter is en op een gruwelijke winterdag smeek ik om de zomer. En dat vind ik het mooie van Nederland. Je kan altijd ergens naar toe leven. Het mooiste van nu vind ik al dat de dagen merkbaar langer zijn en langer worden. Dat zijn voor mij toch al een hoop trainingsuurtjes 'overdag'. In het donker loop ik zo veilig mogelijk. Dus met een hesje aangevuld met lampjes enzo. Maar het liefst loopt ik natuurlijk (net als alle andere lopers) zonder die onzin.

Dus ik ben er klaar voor. Net als de rest van hardlopend Nederland. Laat die zomertijd maar komen!

11 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens Ritchie....op naar de hempies, korte broek en zonnebrand...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist...laat maar komen die zomer. Nu in de ochtend wel mooi al die fluitende vogels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan niet wachten...hardlopen is echt leuk in een korte broek en warm weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben het voor de helft met je eens.
    In de winter verlang ik naar de zomer
    In de zomer denk ik, kon het maar altijd zomer zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. *grijns* heel herkenbaar! Ook de twijfel, wat moet ik nu aan doen? Lang of kort of toch maar lang, wacht ik heb ook nog zo'n 3/4 broek liggen. Hoe Nederlands kun je het hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op naar de zomer, de motor is uit de stalling!.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker een training in 25 graden afwerken. Er is niks beters

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stiekem loop ik in de winter veel lekkerder dan in de zomer. De winter zou best langer mogen duren als het maar niet zo donker is.

    Maar ik heb nu ook zin in de zomer. Maar eerst nog lekker de lente. Eigenlijk is alleen de herfst butt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zomer prima,alst maar nie zo heet wordt.Dan kan ik m'n loop schoenen wel aan de wilgen hangen............

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb gisteren voor het eerst dit jaar zonder jas gefiets - dat er nog maar vele mooie zomerdagen mogen volgen ! Hardlopen heb ik afgelopen weekend in de korte broek gedaan , iets wat toch een stuk fijner loopt dan met die lange tight.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb voor het eerst gelopen met korte mouwen en man: wat loopt dat weer lekker! Ik ben een weinig kleding loper, zeker weten. De capri is ook alweer uit de kast en mijn korte broek lonkt al.

    Ja. De lente kriebelt en de luchtige loopkleding ook.

    De zomertijd valt het weekend van de Den Helder-Maastricht estafette: 2 nachten niet slapen...de zomertijd zal me worst wezen, dood ga ik toch...

    BeantwoordenVerwijderen