Pagina's

woensdag 20 april 2011

60 van Texel

LEEUWARDEN - Wat moet je vertellen als je na de Midwintermarathon alleen nog maar dociel kilometers aan het maken bent. Weken sleten voorbij met gemiddeld 130 tot 160 km per week. 'Doelloos' lopen noemde ik het op een gegeven moment.


Vorig jaar november in Deventer was de laatste kans om te kunnen kwalificeren voor de 120 van Texel. MCX Centennial. 100 km op een atletiekbaan. Doel: 9 uur 30 min. Dat doel werd niet gehaald. Ik liep 100km in 9 u 52 min. 'Maar' 22 minuten te langzaam op 100 km. Niet dat ik niet blij was ofzo, maar meer omdat ik het gevoel had dat ik een kans maakte. Desalniettemin liep ik deze 100 km ruim anderhalf uur sneller dan twee maanden eerder in IJlst tijdens de Millenniumloop.

Ik had me niet gekwalificeerd voor de 120 van Texel. Dan 'maar' de 60...
Al snel kwam ik erachter dat ik niet kon die dag. Toen viel het ff stil. Het gevolg was dus gewoon km's maken. En toen kreeg ik zes weken terug ook nog eens last van mijn hamstring. Uiteindelijk trok het door naar de knieholte. Hoezo frustrerend? Dus ff rustig aan gedaan die weken erop.

Een week geleden heb ik toch besloten om te starten op Texel! Alle Fantastic Five leden zijn aanwezig op Texel! Pieter, Martine en ikzelf lopen de 60. Richard en LĂ©onie hebben zich bewezen dat ze geen sissy's zijn en lopen de 120 van Texel (dat zijn dus TWEE rondjes).

Het zal wel weer een gezellige bende worden daar op het eiland met veel bloggers, twitteraars en ultra-debutanten.



11 opmerkingen:

  1. Ik wens je een fantastic 60KM op Texel.Het wordt bijna zeker een warm loopje.Succes en tot ziens in Leeuwarden op 22 Mei!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er nu al zin in gaat leuk weekeinde worden het weer werkt in ieder geval mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast heel veel succes want je laat me waarschijnlijk al ruim voor de start je hielen zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast heel veel succes Ritchie. Sluit me aan bij John. Denk jou alleen even bij de start te zien en daarna misschien bij de finish

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gelukkig dat je MAAR 1 rondje hoeft. ;P Met de verwachtte temperaturen zal het zwaar zat zijn. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 1 ronde is vast ook heel mooi. Tot maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Na 5 juni bejje ook geen sissy meer hoor......=P

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens je er veel succes bij Ritchie. Die 120 komt nog wel een x. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel succes op de "maar 60" van Texel! Ik ben ervan overtuigd dat die 120 nog wel een keer komen! Ondertussen genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen